|
Aktualności
powrót
Największa moneta z wizerunkiem Jana Pawła II waży aż 3 kg (02.01.2014r.)
Częstochowska Mennica Papieska działająca przy Muzeum Monet i Medali Jana Pawła II wyprodukowała największą w historii numizmatyki monetę z wizerunkiem Jana Pawła II. Ważącą ponad 3 kg monetę będzie można zobaczyć już w styczniu.

Moneta wykonana została z nieskazitelnego srebra najwyższej próby. Ma kształt konturów Polski. Zdobi ją 27 diamentów, które symbolizują lata pontyfikatu papieża Jana Pawła II. Mennica wybije 99 takich monet. Jedna będzie zawierać 100 uncji srebra. Będzie miała 14 cm średnicy i grubości 3-4 cm.

Mennica Papieska w Częstochowie powstała w grudniu 2013 r. z inicjatywy Muzeum Monet i Medali Jana Pawła II. To jedyna na świecie mennica powołana w hołdzie Janowi Pawłowi II. Misją Mennicy Papieskiej jest promocja Muzeum Monet i Medali Jana Pawła II w Częstochowie.

Jak zaznacza Krzysztof Witkowski, założyciel i fundator Muzeum Medali i Monet Jana Pawła II w Częstochowie

Mennica Papieska powstała w hołdzie Papieżowi Polakowi i jest ona naturalnym etapem rozwoju największego na świecie Muzeum Monet i Medali Jana Pawła II. Pragniemy powiększać kolekcję przedmiotów związanych z Papieżem, która do tej pory liczy ponad 8 tys. eksponatów, poprzez emisję unikatowych numizmatów, które pozwolą pozyskać niezbędne do tego celu fundusze.

Jak dodają twórcy Mennicy „jej celem jest propagowanie tradycji, kultury jak również chęć edukowania i pielęgnowania pamięci związanej z Janem Pawłem II i szeroko pojętą tematyką sakralną”.

Wykorzystywanie tekstów oraz materiałów graficznych zawartych na stronie bez zgody autorów wzbronione.
Autor zdjęcia użytego w tle strony: Andrzej Wiktor
Copyright © 2008-2019 GloriaMaria.pl, Wykonanie strony: Brewka.pl
Linki [rozwiń »]: żarówki led - elementy kute - odszkodowania - grille ogrodowe
[« zwiń]: oświetlenie diodowe - kod: 1610-0648-1936
cud życia, Jan Paweł II, proces beatyfikacji
Pozycjonowanie - polega na takim zooptymalizowaniu strony oraz rozpowszechnieniu jej w sieci, aby ściśle określona i zindetyfikowana grupa docelowa (target group) miała jak najmniej (lub wogóle nie miała) problemów w dotarciu do niej.